Mijn motivatie

 

Ik heb altijd veel plezier gehad op de middelbare school. Mijn leraren waren naar mijn mening  interresante personages die het leven als student kleur gaven. Het klinkt misschien wat artistiek maar ik heb erg genoten van de interactie tussen de lesgevende leraar en de leerling. Het ging niet altijd over de les zelf maar we leerden toch een hoop, althans zo voelde dat voor mij.

 

In de derde klas Havo op het CSG Comenius realiseerde ik mij dat ik leraar wilde worden. Wat mij het meeste aanspraak was de interactie tussen de leraar en de klas. En het voorbeeld dat een leraar daarbij kan zijn, maar ook het verschil dat een docent kan maken voor een leerling. De lijn tussen slagen en falen kan voor sommige leerlingen bijzonder dun zijn. Een motiverende factor voor mij is dus ook het verschil dat je hypothetisch gezien zou kunnen maken voor een leerling.

 

Het lesgeven zelf is voor mij ook magisch, en het begrijpen van informatie die gepresenteerd word kan voor een eureka moment zorgen. Deze momenten zijn erg bijzonder en als je iemand iets kan leren is dat een prachtig geschenk voor beidde de docent en de leerling.